مقالات

کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک | مزایای استفاده از کلاه اتوماتیک جوشکاری

کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک | مزایای استفاده از کلاه اتوماتیک جوشکاری

در سال 1981 ، Hrnell ، که اکنون بخشی از 3M است ، اولین فیلتر تیره شونده خودکار خود را برای استفاده در کلاه ماسک جوشکاری تجاری کرد. 25 سال بعد ، فناوری تیره شوندگی خودکار جایگاه محکمی در صنعت جوشکاری بدست آورد. این قطعه نه تنها به عنوان قسمتی است که برای فرد جوشکار حفاظت عالی فراهم می کند ، بلکه همچنین وسیله ای برای بهبود عملکرد جوشکاری است. مبدا تحول در کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک از این دوران شروع شد.

در ابتدا فیلترهای جوشکاری تیره شونده خودکار جوشکارها را قادر می ساخت تا کار خود را در نور مناسب و با محافظت ثابت از چشم و صورت ببینند. امروزه فیلترهای تیره شونده خودکار به محض ضربه قوس تاریک می شوند و با متوقف شدن جوشکاری مجدداً نیمه شفاف می شوند. این نیمه شفافیت باید محافظت کامل از نور ماورا بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) را فراهم کند که مطابق با استاندارد ANSI Z87.1-2003 و مقررات قابل مقایسه کانادا برای استانداردهای ایمنی جوشکاری است.

فناوری اتودارکینگ همچنین کشیدگی گردن مرتبط با “تکان دادن کلاه ایمنی” را کاهش می دهد. از نظر تئوری ، این موضوع باید به افزایش دقت در قرارگیری الکترود کمک کند زیرا جوشکار برای دیدن دقیق تر جوش در حال اجرا نیازی به بالا بردن کلاه ایمنی ندارد. این مزیت ، به نوبه خود ، احتمال نیاز به سنگ زنی و دوباره کاری را کاهش می دهد.

کلاه ایمنی بخش مهمی از ایمنی و حفاظت اپراتور در کاربردهای جوشکاری و سنگ زنی است ، اما همه کلاه ایمنی های جوشکاری برابر نیستند.

بیشتر بخوانید:

کلاه ماسک جوشکاری چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

هنگام انتخاب کلاه ایمنی برای یک برنامه یا محیط خاص ، تعدادی گزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بسیاری از انواع کلاه ایمنی فناوری ها و راه حل های مختلفی را ارائه می دهند که نه تنها در ایمنی اپراتور جوشکاری نقش دارند ، بلکه بر بهره وری و راحتی روال جوشکاری نیز تأثیر می گذارند.

بدون تکان دادن کلاه ایمنی ، جوشکار می تواند با محافظت کامل و دید واضح به فضاهای تنگتر و حساس تر وارد شود و جوشکاری های ناشیانه را به طور قابل توجهی آسان تر انجام دهد.

نگاهی دقیق به کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک

برای درک اینکه چگونه فناوری تیره شونده خودکار این مزایا را امکان پذیر می کند ، بیایید به قطعات فیلتر علامت گذاری خودکار توجه کنیم. این فیلتر از 9 لایه تشکیل است – دو صفحه محافظ قابل تعویض ، یک فیلتر UV / IR ، سه پلورایزر ، دو عنصر نمایشگر کریستال مایع (LCD) و یک شیشه پوشش دهی. فیلتر UV / IR بطور مداوم اشعه مضر را مسدود می کند خواه فیلتر روشن باشد ، خاموش باشد یا در حالت “روشن” یا “تاریک” باشد.

کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک | مزایای استفاده از کلاه اتوماتیک جوشکاری

اولین لایه بعد از صفحه محافظ قابل تعویض ، فیلتر UV / IR است. این فیلتر به طور موثر همه نورهای مرئی مشخص شده را مسدود می کند. امواج UV و IR در هر دو طرف طیف قابل مشاهده در هر زمان مسدود می شوند.

با کمک الکترونیک نصب شده روی سطح ، عناصر کریستال مایع در این لنز اختصاصی با منحرف کردن نور حاصل از قوس، جوشکاری تسهیل می بخشند. در این مورد خاص و در مورد حدود 80 درصد از فیلترهای خودکار تیره شونده ، LCD های نماتیک پیچ خورده به فیلتر کمک می کنند.

کشف اثر نماتیک پیچ خورده دستیابی موفقیت آمیزی در زمینه بلورهای مایع در اوایل دهه 1970 بود. محققان کشف کردند که ، در طی مرحله نماتیک ، مولکول های کریستال های مایع، تمایل دارند که در یک جهت خاص صف بکشند ، بدون اینکه هیچ نوع حرکت موقعیتی ای اتفاق بیافتد. محققان سپس دریافتند که تغییر موقعیت می تواند تحت تأثیر استفاده از یک میدان انرژی ضعیف باشد.

بنابراین وقتی ولتاژ بر روی لایه های نماتیک پیچ خورده در LCD ها اعمال می شود ، هم ترازی لازم با قطب بندی ها صورت می گیرد. مقدار ولتاژ اعمال شده سطح سایه را تعیین می کند.

پلرایزرها طوری قرار می گیرند که بر اساس چرخش لایه های LCD نور را مسدود کنند. اکثر واحدهای فیلتر خودکار تیره شونده از دو مجموعه پلرایزر استفاده می کنند. برخی از فیلترهای خودکار تیره شونده دارای سه فیلتر برای افزایش کارایی هستند. تیرگی در آن نوع از کلاه های ایمنی در حدود 0.15 میلی ثانیه اتفاق می افتد.

یک فیلتر بدون انرژی تقریباً همیشه در سایه تاریک متوسط قرار دارد و برای فعال شدن حالت نور باید روشن باشد. اگر هنگام استفاده از فیلتر اتفاق فاجعه باری برای فیلتر رخ دهد ، به طور معمول به سایه تاریک واسطه خاموش تغییر می کند (سایه 6). همانطور که گفته شد ، محافظت در برابر UV / IR همیشه در کلاه ایمنی هایی که استاندارد ANSI را دارند ، وجود دارد.

چگونه همه اینها به کلاه ایمنی جوشکاری بهتری تبدیل می شوند؟ از نظر ایمنی ، این نوع کلاه ایمنی محافظت مداوم در برابر اشعه ماورا بنفش و IR را فراهم می کند و دارای یک صفحه جلوی بازتابنده گرما هستند. از دیدگاه جوشکاری ، کلاه ایمنی های باریک می توانند در فضاهای تنگ جای بگیرند و به اتاق اضافی مورد نیاز برای چرخاندن آنها برای بررسی جوش ها احتیاج ندارند. علاوه بر این ، برخی از کلاه جوشکاری های تیره شونده اتوماتیک دارای پنجره های جانبی هستند تا سطح دید را افزایش دهند. در کنار راحتی ، کلاه های ایمنی جوشکاری سبک هستند و حتی برخی از تولید کننده ها دارای دریچه های خروجی برای کمک به کاهش گرما و رطوبت داخل کلاه ایمنی هستند.

کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک | مزایای استفاده از کلاه اتوماتیک جوشکاری

کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک و فرایندهای متفاوت جوشکاری

اگر شما همیشه از یک نوع فلز خاص برای جوشکاری استفاده می کنید و فرایند مورد استفاده برای جوشکاری که به کار می برید تغییر نمی کند، بنابراین استفاده از یک کلاه ماسک با سایه ثابت می تواند نیاز شما را برطرف کند. البته در اکثرمواقع اینگونه پیش می رود که از فرایندهای متفاوتی برای جوشکاری استفاده می شود. در اینگونه موارد استفاده از یک کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک می تواند مفید باشد. اینگونه ماسک ها با توجه به شرایط کاری متفاوت می توانند درجه سایه متفاوت داشته باشند.

کلاه ایمنی های تیره شونده خودکار حالت های مختلف عملکردی را نیز ارائه می دهند که به عنوان مثال سایه لنز را برای جوشکاری یا برش پلاسما تنظیم می کنند. این حالت ها انعطاف پذیری را افزایش می دهد ، و اجازه می دهد تا از یک کلاه ایمنی برای مشاغل و برنامه های مختلف استفاده شود.

نکات مورد توجه در مورد کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک

برای استفاده کاراتر از واحد تیره شونده خودکار ، در اینجا چند نکته نهایی آورده شده است:

  • اگر واحد فیلتر تیره شونده خودکار قوسی را تشخیص نمی دهد ، یا اگر در شرایط جوشکاری گروهی به سایر قوس‌های الکتریکی واکنش نشان می دهد ، درجه حساسیت را بر اساس شرایط یا روند جوشکاری مورد استفاده تغییر دهید.
  • در همه موارد ، مطمئن باشید که یک کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک خریداری می کنید که برای فرآیند و دامنه آمپری که قصد جوشکاری آن را دارید ، درجه بندی شده باشد. این امر خصوصاً در مورد جوشکاری GTAW معکوس DC در جریان فشار کم صدق می کند.
  • مطمئن باشید که سنسورها به دلیل انسداد یا آلودگی و آلودگی صفحه محافظ خارجی مسدود نمی شوند. صفحات باید اغلب با محلول آب و صابون تمیز و در صورت لزوم تعویض شوند.
  • در صورت لزوم باتری ها را تعویض کنید. برخی از کلاه ماسک های جوشکاری اتوماتیک دارای شاخص های عمر باتری هستند ، بنابراین یادتان باشد که به تعویض باتری توجه داشته باشید.
  • از آنجا که در ساخت ماسک های جوشکاری اتوماتیک وسایل الکترونیکی استفاده می شوند ، همیشه واحدها را خشک کنید و در جای خشک نگهداری کنید.

بمنظور مشاهده کلاه ماسک اتوماتیک جوشکاری وینر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

منابع – thefabricatorwelding

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها