محصولات, مقالات

ویژگی های دستگاه جوشکاری تو پودری 7011 وینر | co2 بدون گاز

از ویژگی های دستگاه جوشکاری تو پودری 7011 وینر یا co2 بدون گاز میتوان به فرآیند FCAW یا فرآیند توپودری که یکی از فرآیند های قوس الکترونیکی می باشد که کاربرد زیادی در صنعت دارد اشاره کرد، در ادامه با ما همراه باشید.

فرآیند جوش توپودری

معمولاً از یک لوله به قطر خارجی 0.8mm ، 1mm ، 1.2 mm یا 1.6 mm استفاده می شود که داخل این لوله توسط پودر مخصوص پر می شود وظیفه این پودر شبیه به وظیفه روکش الکترود در فرایند SMAW روکش الکترود با این تفاوت که در فرآیند SMAW  روکش الکترود به مغزی توپر چسبیده می شود و در فرایند FCAW  یا فلاکس کورد یا توپودری پودر مربوطه در داخل لوله فشرده می شود و به عنوان سیال کننده ، آیاژ ساز، محافظت کننده و . . . . استفاده می شود.

قرقره یا کلاف الکترود که در این فرآیند استفاده می شود، توسط تکنولوژی  های مخصوص و خطوط تولید ویژه، تولید می شود.

این فرآیند به دو صورت Self Shield  و Gas Shield  استفاده می شود.

یکی از فرآیند های نیمه اتومات و کاربردی در صنعت می باشد ، به ویژه نوع Self Shield یا خود محافظ یا بدون نیاز به گاز محافظ برای جوشکاری در فضای باز و جایی که وزش باد وجود دارد مناسب و کاربردی است. نوع دیگر که بنام Gas Shield معروف است ، قرقره یا کلاف توپودری به همراه گاز محافظ Co2 یا Mix  یا گازهای دیگر استفاده می شود و دقیقا شبیه به فرآیند Mig/MAG یا Co2 می باشد.

الکترود کلافی یا قرقره مخصوص این فرآیند به دلیل نازک بودن جداره الکترود که شبیه به لوله است و داخل آن پودر فشرده است: آسیب پذیر بوده و زمانی که مورد استفاده قرار می گیرد باید از غلطک های شیاردار مخصوص هدایت سیم، در قسمت وایرفیدر استفاده شود، این فرآیند می تواند جایگزین خوبی برای فرایند SMAW و GMAW باشد: چرا که محدودیت های این دو فرآیند را ندارد: به طور مثال در فرآیند FCAW یا توپودری Self Shield  یا خود محافظ نیاز به سیلندر گاز محافظ نیست و می توان دستگاه را به راحتی حمل کرد و در مکان های مختلف از آن استفاده کرد. محدودیت دیگر فرآیند SMAW  زمانی است که الکترود تمام می شود و باید از الکترود جدید استفاده  کرد. این جابجایی الکترود باعث می شود تا نقاط         (start/stop) شروع و پایان بیشتری داشته باشیم و از آنجایی که نقاط شروع و پایان نقاط پرعیب و اشکال جوشکاری می باشند : لذا ما در فرآیند توپودری نقاط شروع و پایان نداریم پس عیوب کمتری هم خواهیم داشت.

 دستگاه جوشکاری تو پودری 7011 وینر یکی از دستگاه های فرآیند FCAW است که بسیار مناسب برای درب و پنجره سازان ، صافکاران، اگزوز سازان و سایر مشاغل مشابه است.

مزایای دستگاه جوش تو پودری 7011 وینر

قیمت مناسب و حجم کوچک دستگاه باعث شده تا این دستگاه یکی از دستگاه های پرفروش و پرکاربرد شرکت وینر قرار گیرد .

وزن این دستگاه به همراه الکترود کلافی و سایر متعلقات حدود 5kg است که کار راربرای جوشکار بسیار آسان نموده است.

شروع آسان قوس، این امکان را به اپراتور می دهد تا بتواند به راحتی جوشکاری کند.

4 دیدگاه در “ویژگی های دستگاه جوشکاری تو پودری 7011 وینر | co2 بدون گاز

  1. رضا لطیفیان گفت:

    سلام فرایند خرید آنلاین یا حضوری است؟

    1. Adminz گفت:

      درود بر شما آقای لطیفیان
      لطفا با شماره 02168506000 تماس بگیرید تا همکاران ما در فرآیند خرید شما را راهنمایی کنند.
      با تشکر

  2. محمد گفت:

    سلام میشه احتلاف دو ستگاه وینر ۶۰۱۱ و وینر ۷۰۱۱ رو هم توضیح بدید و اینکه این دو دستکاه کدام یک بذلی مصارف خونگی بهتره مهایب و یا مزایای کدوم یکی بهتره

    1. مدیر سایت گفت:

      درود بر شما محمد عزیز
      دستگاه ۶۰۱۱ اینورتر جوشکاری برق هست و دستگاه ۷۰۱۱ اینورتر جوشکاری تو پودری هست این دو تا تفاوتشون توی تو پودری و جوشکاری الکترود بودنشونه. به طور کلی فرایندهای متفاوتی هستند و هر کدومشون یک کارایی دارند 7011 سیم تو پودری داره و به صورت اتومات سیم میاد و جوشکار می‌تونه کار بکنه اما 6011 باید با الکترود روکش‌دار جوشکاری بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *