مقالات

قطره چشم جوشکاری برای درمان برق زدگی چشم

قطره چشم جوشکاری موثر جهت رفع برق زدگی چشم

برق زدگی چشم احساس دردناکی مانند وجود شن در چشم فرد جوشکار است. این مقوله یک داستان رایج و پیش پا افتاده است و هنگامی رخ می‌دهد که بطور اتفاقی یا بدون استفاده از ماسک جوشکاری به قوس الکتریکی جوشکاری نگاه می‌کنید و با پدیده برق زدگی چشم مواجه می‌شوید. برای درمان برق زدگی چشم می‌توانید از روش‌های خانگی و قطره چشم جوشکاری استفاده کنید. در ادامه مطلب با وینر تولز همراه باشید تا در مورد علائم، دلایل، راه های تشخیص، درمان دارویی و خانگی برق زدگی چشم در جوشکاری و…  اطلاعات مفیدی را کسب نمایید. در همین ابتدای مطلب تاکید می کنیم که هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه و نورهای مضر حاصل از جوشکاری، حتماً از ماسک مخصوص یا عینک محافظ جوشکاری استفاده کنید تا دچار عارضه برق زدگی چشم نشوید.

برق زدگی چشم چیست؟

در ادامه می خوانید... پنهان

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که چشم‌هایتان در اثر نگاه کردن به نور آفتاب یا قرار داشتن طولانی مدت زیر نور آفتاب سوخته باشد؟ اگر در چنین شرایطی بوده باشید به درستی می‌توانید حس فردی که چشمانش به دلیل جوشکاری برق زده شده است را درک کنید. برق زدگی چشم به دلیل سوختگی فلش التهاب وحشتناک قرنیه اتفاق می‌افتد. این بافت قسمت جلوی چشم قرار دارد. سوختگی قوس یا فلش هنگامی رخ می‌دهد که کسی در معرض نور مضر ماوراء بنفش (UV) باشد. اگرچه می‌تواند در اثر انواع نور ماوراء بنفش ایجاد شود، مشعل‌های جوش دلیل اصلی این نوع سوختگی هستند.  به همین دلیل به آن «چشم قوسی» یا فلش جوشکار گفته می‌شود.

مطمئنا می‌دانید، این پدیده می‌تواند هر دو چشم را تحت تأثیر قرار دهد.  مسئله این است که قرنیه شما می‌تواند ظرف ۲ تا ۳ روز خود را ترمیم کند و معمولاً این ترمیم اثری از خود به جا نمی‌گذارد. اما، اگر برق زدگی شدید باشد و درمان نشود، ممکن است به عفونت تبدیل شود. این اتفاق می‌تواند کشنده باشد و ممکن است به از بین رفتن جزئی بینایی منجر شود. اگر می‌خواهید از برق زدگی چشم پیشگیری کنید حتماً از یک کلاه جوشکاری مناسب استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید تا انواع درمان خانگی و دارویی برق زدگی چشم را معرفی کنیم.

قطره چشم جوشکاری

درمان خانگی برق زدگی چشم

برای درمان برق زدگی چشم می‌توانید از روش‌های دارویی و خانگی استفاده کنید. درمان‌های خانگی تا حدی مؤثر هستند و موجب بهبود سریع قرمزی و سوزش چشم خواهند شد. در ادامه به بررسی 12 ماده مؤثر برای درمان خانگی برق زدگی چشم می‌پردازیم. این راهکارها از طب سنتی پیروی می‌کنند. ممکن است به بعضی از ترکیبات حساسیت داشته باشید، به همین دلیل قبل از استفاده از روش‌های خانگی حتماً ماده مورد نظر را روی بازوی خود بزنید. در صورت عدم ایجاد آلرژی می‌توانید در نقاط حساس زیر چشم استفاده کنید.

درمان فوری خانگی برای برق زدگی چشم

1. استفاده از شیر برای برق زدگی چشم

یک قطره شیر می‌تواند جادو کند! بله، چیزی که شنیدید درست است. از آنجایی که شیر یک داروی عالی برای سوختگی پوست است ، در برق زدگی چشم نیز تاثیر بسزایی دارد.  شیر دارای آنزیم‌های طبیعی است که در درمان خارش‌های ایجاد شده در برق زدگی چشم به خوبی عمل می‌کند.  در عین حال، اگر در اثر نگاه کردن زیاد به صفحه گوشی یا لپ تاب نیز چشم‌های شما خسته شده باشد برای تسکین و رفع التهاب می‌توانید آن را امتحان کنید. وجود آنزیم های طبیعی در شیر باعث کاهش خشکی و خارش چشم ها شده و یک درمان فوری خانگی برای رفع سوزش چشمان است. شیر حاوی اجزای متعددی مانند لاکتوفرین، فاکتور رشد اپیتلیال (EGF)، الیگوساکاریدها و اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است که می تواند خشکی چشم را تسکین دهد. آن همچنین چشم را چرب کرده و درد را تسکین می دهد. همچنین استفاده از شیر گاو باعث بهبود التیام لایه اپیتلیال قرنیه می شود.

جهت استفاده از شیر به صورت زیر عمل کنید:

شیر را بجوشانید و سپس بگذارید تا خنک شود تا دمای آن به دمای اتاق برسد.  سپس باید یک توپ پنبه‌ای را در آن شیر خنک فرو کنید و آن را به آرامی روی ناحیه چشم آسیب دیده بگذارید. هرگز شیر را به طور مستقیم داخل چشم نچکانید، بلکه روی پنبه ریخته و چشم‌های خود را ببندید. برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه آن را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. بهتر است این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. بعد از برداشتن پنبه از روی چشم، آن را با یک دستمال تمیز و مرطوب یا دستمال نرم پاک کنید. روزانه دوبار این کار را انجام دهید.

2. استفاده از چای سبز

 چای سبز نیز یک راه کار طبیعی و خانگی برای التیام بخشیدن به چشم های برق زده است. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث تسکین التهاب و درد بوجود آمده در چشم می شوند. این روش نه تنها برای درمان برق زدگی چشم موثر است بلکه سایر مشکلات مرتبط به چشم مانند پف چشم و حلقه های تاریک را نیز برطرف می کند. چای سبز منبع عالی آنتی اکسیدان ها (تانن ها) است که می تواند به درمان مشکلات چشمی مانند گل مژه و ورم ملتحمه کمک کند. چای دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، قابض خفیف و شفابخش است و می تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد و اختلالات چشمی مانند مسدود شدن مجاری اشکی، ورم ملتحمه و خشکی چشم مزمن را درمان کند. این مواد ممکن است در کاهش علائم برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری نیز مؤثر باشند. برای بهبود کیفیت لایه اشک چشم خود می توانید روزانه چای سبز بنوشید. این امر به شما کمک می کند تا در دراز مدت چشمانی سالم داشته باشید.

جهت استفاده از چای سبز برای درمان چشم برق زده به صورت زیر عمل کنید.

برای بهبود برق زدگی ناشی از جوشکاری، چای کیسه ای استفاده شده را در یخچال نگهداری کنید تا خنک و کمی خشک شود. بعد آن را برای مدت ۱۵ دقیقه روی چشم قرار دهید. این کار را روی 2 بار انجام دهید.

3. خیار، ترکیبی معجزه آسا برای درمان برق زدگی چشم

ممکن است از دیدن خیار در این لیست تعجب کنید. بنا بر تحقیقات زیادی که صورت گرفته متوجه شده اند که خیار یک ماده خنک کننده عالی بوده و کاملاً سرشار از آب است. خیار یک خنک کننده عالی و یک روش ساده درمان فوری برق زدگی چشم است. خیار پوست خشک، خارش دار و ملتهب دور چشم را تسکین می دهد، همچنین آن را آبرسانی می کند و باعث رطوبت رسانی عمیق ناحیه آسیب دیده می شود. این اثر خنک کننده می تواند تا حدودی در کاهش سوزش چشم نیز مؤثر باشد. استفاده از آن سبب رفع خارش و خشکی پوست اطراف چشم می شود و  آن نواحی را آبرسانی می کند.  این ماده مرطوب کننده ای عمیق را به محل سوختگی اعمال می‌کند.

نحوه استفاده از خیار به چه صورت است؟

ابتدا 2 برش ضخیم خیار تهیه کنید، برش ها را چند دقیقه در یخچال بگذارید و بعد روی چشم ها قرار دهید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی آنها بماند. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید. بله به همین سادگی! این کار را سه بار در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

4. استفاده از ویکس

مطمئنا زمان‌هایی که آب ریزش بینی یا سر درد دارید از این پماد استفاده کرده‌اید. بله درست متوجه شدید یکی دیگر از مواردی که می‌توانید برای رفع برق زدگی چشم از آن استفاده کنید پماد ویکس است. در واقع، پماد ویکس برای تسکین سریع درد، در بین جوشکارها کاملاً محبوب است. حقیقت این است که این ماده ژله‌ای باعث می‌شود چشمان شما تمیز و آبکی شود.

طریقه استفاده از ویکس برای درمان برق زدگی چشم به چه صورت است؟

با دقت فراوان مقداری از پماد ویکس را زیر چشم بمالید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید. موردی که در این درمان خیلی مهم است این است که  اطمینان حاصل کنید که ذره‌ای از پماد داخل چشم شما وارد نمی‌شود. اگر مقدار خیلی کمی از ویکس داخل چشم شما شود، احتمالاً دچار سوزش شدیدی خواهید شد و بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

5. استفاده از گلاب بعنوان درمان چشم برق زده

گلاب نه تنها معجون جادویی زیبایی است، بلکه در درمان سوزش ناشی از برق زدگی چشم نیز می تواند عالی باشد. احساس خنک کننده ای موجود در آن باعث کاهش خارش و تورم می شود. امروزه خواص فوق العاده گلاب بر هیچ کس پوشیده نیست، طوری که به عنوان داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از گلاب برای درمان چشم جوش زده چگونه است؟

یک توپ پنبه ای بگیرید و آن را در گلاب خیس کنید. سپس آنها را روی چشم های آسیب دیده قرار داده و به مدت 10 دقیقه بگذارید که روی چشمان شما بماند. این کار را دو بار در شبانه روز انجام دهید.

6. استفاده از سیب زمینی

سیب زمینی یک اثر خنک کننده قوی دارد که باعث کاهش التهاب اطراف چشم می شود. در ضمن، درد موجود در چشم را به حداقل می رساند و سوزش را تسکین می دهد. سیب زمینی خاصیت خنک کنندگی فوری دارد و علاوه بر رفع التهاب اطراف چشم آسیب دیده، درد، خارش و سوزش چشم را نیز تسکین می دهد. سیب زمینی همچنین حاوی آنزیمی به نام کاتکولاز است که ممکن است به کاهش احتباس آب زیر چشم کمک کند. با این حال، این تأثیر هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.

برای استفاده از سیب زمینی باید چه کار کنید ؟

تمام آنچه شما نیاز دارید یک سیب زمینی و یک پارچه خیس است. اول از همه، یک عدد سیب زمینی را پوست گرفته و رنده کنید، دستمال یا حوله تمیزی را خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. دستمال را به همراه سیب زمینی های داخل آن برای 5 دقیقه درون یخچال قرار دهید. سپس دراز بکشید و آن پارچه را روی هر دو چشم قرار دهید. آن را 10-15 دقیقه نگه دارید. این کار را صبح ها و شب ها تکرار کنید.

7. استفاده از  آلوئه ورا برای درمان چشم برق زده

آلوئه ورا آب مناسبی را در برگهای خود ذخیره می‌کند. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی، آلوئه ورا به عنوان یکی از شفابخش‌های طبیعی بسیار عالی برای کاهش درد چشم استفاده می‌کنند. آلوئه ورا نه تنها چشمان شما را آرام می کند، بلکه به کاهش درد و قرمزی چشم نیز کمک می کند زیرا دارای خواص درمانی و ضد التهابی است.

چگونه از آلوئه ورا استفاده کنیم؟

ژل آلوئه ورا تازه (۲ قاشق غذاخوری) را درون آب سرد مخلوط کنید سپس پنبه را به آن آغشته کنید.  حالا فقط پنبه خیس شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم‌های آسیب دیده خود قرار دهید. بعد از 10 دقیقه چشمان خود را بشویید.

8. درمان برق زدگی چشم با موز

موز منبع غنی پتاسیم و ویتامین C است. این مواد مغذی ممکن است به بهبود خستگی و التهاب چشم کمک کنند. با این حال، هیچ مطالعه علمی برای حمایت از این تاثیرات وجود ندارد .ویتامین B2 موجود در خمیر موز علاوه بر کاهش خشکی و التهاب چشم ها، مانع پوسته پوسته شدن چشم ها نیز می شود.

برای استفاده از موز به شیوه زیر عمل کنید:

موز را پوست بگیرید و تفاله آن را له کنید تا گلوله گلوله نباشد و شکل کاملاً خمیری داشته باشد. این پالپ را روی پلک های بسته بمالید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند. بعد از این مدت زمان، آن را به آرامی با آب معمولی بشویید. این کار را 1 تا 2 بار در روز انجام دهید.

9. استفاده از پارچه خیس

دستمال خیس و خنک یک درمان خانگی ساده برای سوزش چشم است. استفاده از پارچه خیس و خنک درد و تورم ناشی از برق زدگی چشم حاصل از جوشکاری را تسکین می دهد. این درمان خانگی تا زمانی که پارچه مرطوب بماند بهترین عملکرد را خواهد داشت. با این حال، تسکین دائمی ایجاد نمی کند. برای این کار شما به یک حوله یا دستمال نرم صورت و مقداری آب سرد نیاز دارید.

برای درمان چشم برق زده به کمک پارچه خیس به شیوه زیر عمل کنید:

حوله را در آب سرد آغشته کرده و اضافی آب آن را از بگیرید. آن را روی چشم آسیب دیده قرار دهید و بگذارید به مدت 10 تا 12 دقیقه روی چشمانتان بماند. برای کسب نتایج بهتر، می توانید بعد از هر بار استفاده آب را عوض کنید. این کار را 2 بار در روز تکرار کنید.

10. روغن بادام و درمان چشم برق زده

بادام به علت دارا بودن ویتامین E14  به عنوان یک روان کننده برای چشم عمل می کند. مطالعات نشان می دهد که ترکیب بنفشه و روغن بادام در بهبود تولید اشک و پایداری لایه اشک در افراد مبتلا به خشکی چشم مفید است. روغن بادام در درمان فوری برق زدگی جوشکاری و سوزش چشم مرتبط با آن نیز موثر است.

برای استفاده از روغن بادام به عنوان درمان خانگی چشم برق زده به شیوه زیر عمل کنید:

برای این کار روغن بادام را با انگشت بر روی پلک های بسته و زیر چشمان تان بمالید و تا هر زمانی که ممکن باشد، آن را پاک نکنید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

11. آیس پک یا کمپرس یخ

کمپرس یخ یک درمان خانگی شگفت انگیز برای کاهش برق زدگی چشم است. مطالعات نشان داده اند که کمپرس یخ همچنین می تواند به کاهش درد و التهاب پس از جراحی چشم کمک کند. این ویژگی ها می تواند به کاهش برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری نیز کمک کند. برای این کار کیسه یخ را برای چند دقیقه روی چشم آسیب دیده قرار دهید و هر دفعه که لازم است، این عمل را تکرار کنید.

12. استفاده از تخم گشنیز

تخم گشنیز خاصیت خنک کنندگی دارد. به هیچ عنوان تخم گشیز را به عنوان داروی موضعی نزدیک صورت یا چشم نگذارید. در واقع استفاده از تخم گشنیز به عنوان یک درمان مکمل استفاده می‌شود و اثر مستقیم ندارید. برای استفاده از تخم گشنیز کافی است یک قاشق چای خوری تخم گشنیز را در یک لیوان آب خیس کنید. صبح روز بعد، این آب را بنوشید.

درمان های خانگی برای درمان برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری که در بالا ذکر شد ممکن است درد و التهاب را تسکین دهد. با این حال، برای بهبودی کامل این بیماری چشم ممکن است نیاز باشد به پزشک مراجعه بکنید. توصیه می کنیم در صورتی که علائم بیش از یک هفته ادامه یافت، حتماً با پزشک مشورت کنید.

درمان دارویی برق زدگی چشم

اگر روش‌های خانگی مؤثر نبودند، بهتر است زیر نظر پزشک متخصص درمان دارویی را شروع کنید. پزشک بر حسب شدت و نوع چشم برق زده ممکن است داروهای زیر را تجویز کند. توجه داشته باشید که تمامی داروها باید توسط پزشک تجویز شوند و از استفاده خودسرانه دارو خودداری کنید.

قطره چشم جوشکاری دیکلوفناک

یکی از انواع قطره چشم جوشکاری که توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود، قطره دیکلوفناک است. اسم دیگر این قطره دیکلوپتین بوده و به صورت موقتی موجب تسکین التهاب چشم برق زده شده و از سوزش چشم جلوگیری می‌کند. دیکلوفناک به صورت قطره چشم و پماد موجود بوده و برحسب شدت، انواع خاص آن تجویز می‌شود. این قطره بعد از باز شدن فقط یک ماه تاریخ انقضا دارد. اثر قطره چشم دیکلوفناک برای سوزش جوشکاری فوری است.

پماد چشمی تتراسیکلین برای جوشکاری

یکی دیگر از درمان‌های دارویی استفاده از تتراسیکلین است. تتراسیکلین اثر بی حس کننده داشته و درد را کاهش می‌دهد. به هیچ عنوان مصرف تتراسیکلین را به صورت خودسرانه انجام ندهید، چرا که ممکن است عوارض جبران ناپذیری را داشته و باعث آسیب به قرنیه چشم شود. تتراسیکلین به صورت قطره چشم جوشکاری و پماد تولید می‌شود. برحسب نظر متخصص عمل کنید.

قطره چشم جوشکاری اشک مصنوعی

تنها قطره چشمی که می‌توانید از داروخانه تهیه کنید و برای درمان برق زدگی چشم استفاده کنید، قطره چشم جوشکاری اشک مصنوعی است. قطره چشم پلی وینیل الکل به نسخه پزشک ندارد و از خشک شدن چشم جلوگیری می‌کند. می‌تواند هر 6 ساعت از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید. ترکیب اشک مصنوعی به همراه آنتی بیوتیک می‌تواند بهترین درمان برای برق زدگی چشم باشد. اشک مصنوعی چشم را روان کرده و از ایجاد التهاب جلوگیری می‌کند.

استفاده از قطره چشم جوشکاری گشادکننده

از این قطره های چشمی گاهی برای استراحت دادن به ماهیچه های چشمی استفاده می شود. قطره چشم سیکلوپنتولات نوعی قطره گشاده کننده چشم است. این قطره ها درد چشم را تسکین می‌دهد و اجازه می‌دهد تا چشم های شما استراحت کند. هنگام استفاده از این نوع قطره ها مردمک چشم شما (قسمت سیاه چشم) بزرگ تر می‌شود. این عوارض ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

استفاده از آنتی بیوتیک

پزشک متخصص برای تسکین درد ممکن است انواع آنتی بیوتیک‌ها را تجویز کند. در صورتی که قصد دارید دردتان کمتر شود، می‌توانید از مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن، ژلوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. ممکن است به شما پیشنهاد شود که از قطره‌های  آنتی بیوتیک استفاده کنید. برای استفاده از این قطره ها حتما دستور پزشک را رعایت کنید.

برای درمان دارویی برق زدگی چشم، بدون نظر متخصص می‌توانید از اشک مصنوعی استفاده کنید. برای استفاده از بقیه قطره‌های چشم جوشکاری حتما و حتما باید تحت نظر متخصص باشید.

توصیه های کلی هنگام استفاده از قطره چشم جوشکاری

  • قبل از اینکه چشم های خود را لمس کنید دست های خود را بشویید.
  •  دست خود را به چانه خود تکیه دهید و پلک پایین خود را به سمت پایین بکشید.
  •  سر خود را به سمت عقب خم کنید و قطره چشم جوشکاری را در آن بچکانید.
  •  دقت کنید که نوک قطره چکان به چشم شما برخورد نکند.
  •  این کار را تا چند روز ادامه دهید تا دیگر اثری از برق زدگی در چشم شما وجود نداشته باشد.
  •  قطره چشمی را در یخچال نگهداری کنید.

برخی از نکات برای تسکین سریع برق زدگی چشم ها

  • پلک های خود را با آب بشویید. شستشو می‌تواند مواد تحریک کننده و حساسیت زا را از چشم شما خارج کند، به طوری که می‌تواند خشکی و التهاب چشم را کاهش دهد.
  •  برای حفظ رطوبت چشم، آب بیشتری بنوشید. مهمتر از همه، آب خشکی بدن را کاهش می‌دهد. بنابراین، خشکی چشم می‌تواند باعث سوزش، لک و تحریک پوستی شود.
  •  یک پارچه نخی را در آب گرم خیس کنید و چندین بار در روز کمپرس گرم را روی چشمان بسته خود بمالید.
  •  برش‌های خیار را روی چشم بسته بمالید تا تورم، التهاب، پف و سوزش را کاهش دهید.
  •  مکمل‌های بیشتری مانند اسیدهای چرب امگا 3 بخورید تا بر خشکی چشم و سوزش آن تسکین یابد. مکمل های حاوی امگا 3 عبارتند از ماهی، ماهی سالمون و ساردین.
  • هرگز به نور مستقیم لامپ نگاه نکنید، سعی کنید فضای خانه را به شدت کم نور کنید. همچنین از عینک آفتابی استفاده کنید.

سخن پایانی

یکی از عارضه‌هایی که ممکن است هنگام جوشکاری بوجود آید برق زدگی چشم‌هاست. پیشگیری بهتر از درمان است. اگر همیشه از عینک محافظ جوشکاری استفاده کنید، احتمالاً دچار هیچ عارضه‌ای نمی‌شود. با این حال اگر ایمنی را رعایت نکنید باید نکات ایمنی را رعایت کنید. برق زدگی چشم، یکی از رایج‌ترین عارضه‌ها هنگام جوشکاری است. اگر بعد از جوشکاری چشمانتان دچار سوزش می‌شود، اشک می‌ریزد و دچار تاری دید شده‌اید احتمالاً دچار برق زدگی چشم شده‌اید. خوشبختانه با استفاده از درمان‌های خانگی و صبوری تا حد زیادی می‌توانید خود را درمان کنید. اگر از درمان‌های دارویی و قطره چشم جوشکاری استفاده می‌کنید، به خاطر داشته باشید حتماً باید تحت نظر متخصص چشم قرار بگیرید. در این مقاله سعی کردیم به طور جامع با انواع درمان‌های برق زدگی چشم و قطره چشم جوشکاری آشنا شویم. از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید متشکریم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

سوالات متداول

در انتها به بررسی سوالات متداول پیرامون این موضوع می‌پردازیم:

قطره دیکلوفناک یکی از انواع قطره‌ برق زدگی چشم است، با این حال باید توسط پزشک متخصص تجویز شود. اگر قصد دارید یک داروی بی عارضه و داروخانه‌ای استفاده کنید، می‌توانید از داروخانه قطره اشک مصنوعی را تهیه کرده و هر 5 ساعت یکبار داخل چشم بریزید. این قطره چشم را آبرسانی کرده و از خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

حتماً از ماسک و عینک مخصوص جوشکاری استفاده کنید. در جوشکاری اشعه ماورا بنفش تولید می‌شود. در صورت استفاده از ماسک جوشکاری، اشعه ماورا بنفش نمی‌تواند به چشم شما آسیب بزند.

بستگی به شرایط دارد. برای استفاده از درمان‌های طب سنتی برق زدگی چشم حتماً تست آلرژی انجام دهید. بدین صورت که قبل از استفاده از قطره چشم، آن را روی بازوی خود تست کنید. اگر بعد از گذشت نیم ساعت هیچ عارضه‌ای ایجاد نشد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

منابع : betterhealthfixitmanblog

3.6 20 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطف خدا

سلام..
فوری ببخشید برای درمان جوش زدگی چشم باید چی کار انجابدم

مدیر سایت

سلام وقت بخیر
یکی از همین کارهایی که توی این صفحه نوشته شده انجام بدید.

نجیبه

برای برق گرفتگی از جوشکاری کدوم قطره خوبه

صابر

تتراکایین