مقالات

مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت

جوشکار در صنعت نفت

جوشکارها در صنعت نفت و گاز تجهیزات جوشکاری را برای جوش فلزات با استفاده از انواع مختلف برش، جوشکاری روی خطوط لوله، دکل ها، کارخانه ها و و غیره انجام میدهند. آنها وظایف مختلفی را در محل کار انجام می دهند، از جمله کار بر روی سیستم های خط لوله، تعمیر جک درمی و پمپ ، نصب و راه اندازی ، و خاموش کردن یا بستن چاه تولیدی.

برخی از عناوین شغلی جوشکاری مشترک در صنعت نفت و گاز عبارتند از:

 

1. جوشکار فشار

جوشکارها در صنعت نفت فشار برای انجام جوشکاری روی دیگ ، رگ فشار ، سیستم لوله کشی فشار یا اتصالات ان اختیار دارد. این فلزات در ساخت تیرها ، لوله کشی و سایر اجزای فلزی و قطعات جوش ، ابزار ، ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت و گاز به کار می روند.

2.جوشکارها در صنعت نفت برای بستر های نرم افزاری حفاری

جوشکارهای سکوی حفاری روی یک سکوی نفتی جوشکاری می کنند که یک ساختار بزرگ با امکان حفر چاه برای استخراج و فرآوری نفت و گاز طبیعی دارد. این سکو ممکن است در کف اقیانوس ثابت باشد ، ممکن است یک جزیره مصنوعی باشد ، یا ممکن است برای شناورشدن ساخته شده باشد.

3.جوشکارها در صنعت نفت و جوشکاری قوس لوله ای

جوشکار قوس خط لوله نوعی جوشکاری است  که از دو گیره تمساح فلزی بزرگ استفاده می کند تا یک قوس الکتریکی بین الکترود و ماده پایه ایجاد کند تا فلزات در نقطه جوشکاری ذوب و فیوز شوند. جوشکاری قوس الکتریکی شایع ترین نوع جوشکاری است.

جوشکار در صنعت نفت1

4.ریگ جوشکارها در صنعت نفت

جوشکار ریگ تعمیرات معمول را بر روی یک دکل نفتی انجام می دهند ، و همچنین طبق نیاز ، ساخت فلز جدید را انجام می دهند. جوشکارهای ریگ ممکن است به طور دائم روی یک دکل روغن قرار گیرند ، یا در صورت نیاز به تعمیرات ، به سرعت باید انرا انجام دهند.

5.جوشکار تولید

جوشکاری تولید معمولاً در صنایع مختلف ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. کار در داخل خانه ، خارج از منزل و حتی در زیر آب انجام می شود.

جوشکار در صنعت نفت5

6.جوشکار ساختمانی

جوشکار ساختمانی با استفاده از روشهای جوشکاری قوس الکتریکی و  جوشکاری MIG انواع مختلفی از اشیاء و سازه های فلزی را طراحی می کنند. پروژه های نمونه شامل قطعات جداگانه ، قاب های ساختاری برای ساختمانها و تجهیزات سنگین و نرده های دستی و پله های ساختمانی است.

7.جوشکار TIG

TIG مخفف Gas Tungsten Arc ، یک نوع پیشرفته جوشکاری است. جوشکارهای جوشکاری TIG از میله های جوشکاری روی استیل یا آلومینیوم استفاده می کنند. میله جوشکاری را از یک طرف و یک مشعل برقی در طرف دیگر نگه می دارند. مشعل برای ذوب میله و قطعه کار به طور همزمان استفاده می شود.

جوشکار در صنعت نفت3

8.مهندس جوشکاری

مهندسان جوش حل مشکلات مهندسی جوش ، تجزیه و تحلیل خرابی جوش ، پیدا کردن و رفع نقایص جوش ، ارائه خدمات شاهد متخصص و توسعه مراحل جوشکاری. بیشتر مهندسان جوشکاری در زمینه آلومینیوم ، فولاد ، فولاد ضدزنگ ، آلیاژهای نیکل و سایر فلزات تجربه دارند و با روشهای مختلف جوشکاری از جمله خطوط لوله نفت و زیر آب آشنا هستند.

جوشکار دنده روغنی وظیفه تعمیر و نگهداری ساختار دکل را بر عهده دارند. دکل های دریایی از جوشکارهای تمام وقت برای تجهیزات جوشکاری  استفاده می کنند تا در هنگام نیاز به تعمیرات از هرگونه کم کاری در دکل جلوگیری کنند.

جوشکار در صنعت نفت2

مزایای جوشکار در صنعت نفت و گاز

در زیر برخی از خصوصیات جوشکاری که از مزیت بالایی برای صنعت نفت و گاز برخوردار است.

  • افت کیفیت در صنعت نفت و گاز می تواند به شدت به محیط زیست آسیب برساند و منجر به خسارات ویرانگر جان و پول شود. فن آوری های جوشکاری با تقاضای کیفیت غیرقابل تصرف صنعت روبرو هستند. به عنوان مثال ، خطوط لوله انتقال ، مخازن انبار و تانکرهای نفتی با فشارهایی تا 200 تا 1200 Psi کار می کنند. دکل ها و سکوها معمولاً هزاران تن وزن دارند و در معرض هوای شدید قرار دارند. همچنین پیش بینی می شود سازه ها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت جوشکاری برای سال های طولانی ادامه داشته باشد. فرایند جوشکاری قادر به ایجاد اجزای بادوام بوده و می تواند در برابر فشارهای شدید ، دما ، وزن و محیط مقاومت کند.

جوشکار در صنعت نفت7

برخی دیگر از مزایای جوشکاری در صنعت نفت و گاز

  • سرعت در صنایعی که شامل تولید هستند بسیار مهم است. این امر به ویژه در مورد صنعت نفت و گاز صادق است که دقایقی از کاهش تولید آن به ضرر هزاران دلار می رسد. فرایند جوشکاری نسبتاً سریع است که توسط متخصصان با استفاده از تجهیزات مناسب انجام می شود. فواید سرعت جوشکاری روغن و گاز در نگهداری و تعمیر در جایی که ممکن است نیاز به توقف تولید باشد مشهود است. سهولت تنظیم و قابلیت حمل تجهیزات جوشکاری سرعت جوش را افزایش می دهد. بسیاری از آنها سیستم های کامپکت تک کامپکت هستند که فقط به منبع انرژی نیاز دارند.

موفقیت بسیاری از پروژه های نفت و گاز

  • موفقیت بسیاری از پروژه های نفت و گاز به کارآیی جوش بستگی دارد زیرا بهره وری در صنعت نفت و گاز مهم است. برای بهبود بهره وری و کاهش هزینه می توان از چندین فناوری برای جوشکاری استفاده کرد. یکی از این موارد اتوماسیون است. برخی از تجهیزات اتوماسیون جوش که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: جوشکارهای رولگردها، فیدرهای سیم خودکار و روباتیک. بسیاری از تجهیزات اتوماسیون ذکر شده می توانند 40٪ بهره وری را افزایش دهند. انواع دیگر تجهیزات که باعث افزایش بهره وری ، کیفیت و ایمنی می شوند ، جوشکارهای چند فرآیند جوشکاری، بخاریهای القایی و جوشکارهای بخاری هستند.

جوشکار در صنعت نفت4

  • صنعت جوشکاری روشی نسبتاً ارزان در ساخت است. مقرون به صرفه بودن از طریق خدمات اجاره جوشکاری که هزاران دستگاه جوش با کیفیت بالا را ارائه می دهند ، افزایش می یابد ، در نتیجه هزینه خرید ، ذخیره و نگهداری آنها را برای شما صرفه جویی می کند. همچنین جوشکاری مواد زاید را ایجاد نمی کند.

منابع: oiljobfinder  _ blog.red-d-arc

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها