مقالات

آموزش جوشکاری صندلی همراه با عکس

آموزش جوشکاری صندلی همراه با عکس

یادگیری جوشکاری کاری بسیار خوشایند است . وقتی شما در این کار مهارت پیدا کنید بسیار جذب این کار می شوید یا به عبارتی به این کار وابستگی پیدا می کنید . در این مقاله به آموزش جوشکاری صندلی می پردازیم.شما یاد می گیرید که ببرید ، جوش دهید ، صیقل دهید و نکات بسیاری را یاد بگیرید تا بتوانید یک صندلی را درست کنید .

مرحله اول : قطعات کار و نقشه کار برای جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

این کار با Fusion 360  طراحی شده است . fusion 360  یک ابزار طراحی 3 بعدی است که بطور رایگان برای مشتاقان طراحی توسط تیم نرم افزاری توسعه داده شده است .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

صندلی ای که در این پروژه قرار است جوش داده شود دارای ارتفاع 23 اینچ است و از هر طرف 14 اینچ طول دارد . هر پایه دارای طول 1 اینچ مربع تا 22 اینچ است . برای جوشکاری صندلی مطابق با این آموزش نیاز به فولاد هایی با طول زیر دارید .

  • 4 میبه 22 اینچی فولاد تیوبی مربعی برای پایه های میز
  • 3 عدد میله تیوبی مربعی به طول 12 اینچ برای پایه های وسطی که بصورت عمود بر هم قرار می گیرند .
  • 4 میله 14 اینچی برای ساخت رویه میز که لبه های آن با زاویه 45 درجه کنار یکدیگر قرار می گیرند .
  • 4 میله 8.5 اینچی برای رویه میز که در وسط رویه جوش داده می شود و برای کامل شدن شکل رویه مورد استفاده قرار می گیرد .

همچنین برای کامل کردن نهایی پروژه به ابزار و مصالح زیر نیاز دارید .

  • 2 عدد تخته مربعی 12 اینچ در 12 اینچ
  • 2 عدد اسپری رنگ با پرایمر و رنگ
  • 2 عدد اسپری جلا دهنده برای بهتر شدن شکل کار
  • 4 عدد سرپوش میله های تیوبی 1 اینچی برای قرار دادن زیر پایه های صندلی جوشکاری شده .

برای انجام جوشکاری صندلی همچنین ابزاری که پیشنهاد داده می شوند عبارتند از :

  • راهی برای ایجاد برش های کاهش یافته . استفاده از اره باند افقی یا اره قابل حمل ، اره برقی فلزی یا یک چرخ دستی در زاویه برش ، برش های دقیق کار را بسیار ساده تر می کند. ما برای جوش دادن قسمت بالای صندلی از میله هایی که با زاویه 45 درجه ساخته شده اند استفاده می کنیم. انجام برش های صاف شده با چرخ دستی توصیه نمی شود و تحمل قطعات را پایین می آورد .
  • آهنرباهای جوشکاری (حداقل 4 عدد ) و گیره های نگهداری قطعه کار .
  • ابزارهای علامت گذاری مانند پانچ مرکزی یا یک مارکر دائمی با نوک خوب برای علامت گذاری .
  • و اگر فوق العاده کمال گرا هستید ، یک چرخ فلپ شعاعی ، برای کنترل بیشتر بر روی محل سایش چرخ های سنگ زنی .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

حتما دقت کنید قبل از جوشکاری صندلی قطعات را تمیز کنید و برای این کار آماده کنید . شما در این پروژه نیاز دارید که تمام فولادهایی که آماده کرده اید را صیقل دهید تا صاف و بدون زائده شوند و برای اتصال آماده شوند .

مرحله دوم : جوشکاری رویه کار

جوشکاری صندلی

با استفاده از گیره های اتصال یا آهنربا قسمت کناری رویه صندلی را نزدیک یکدیگر نگه دارید تا بتوانید آن ها را به هم جوش دهید .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

با استفاده از یک سانتی متر فلزی اندازه ها را دوباره چک کنید . باید مطمئن شوید که آن ها کاملا به شکل مربع در کنار یکدیگر قرار گرفته اند . اطمینان حاصل کنید که قسمت هایی که قرار است جوش داده شوند در همان صفحه ها هم تراز هستند ، جوشکاری مواد ناهموار می تواند یک معضل بزرگ هنگام سنگ زنی باشد .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

پس از اطمینان از اینکه قطعات شما به درستی نشسته اند و مربع و شفاف هستند ، با تنظیمات مناسب 16 ga دستگاه جوشکاری خود را روشن کنید . مواد را در قسمتهای بالای گوشه بیرونی جوش قرار دهید. کارهای خود را با دقت انجام دهید و گوشه های داخلی را جوش کنید ، مجدداً تلنگر بزنید تا گوشه های داخلی طرف مقابل را بدست آورید ، و در نهایت گوشه های بیرونی را جوش دهید . ما به این روش کار می کنیم تا بتوانیم اعوجاج گرما را قبل از شروع تشکیل مهره های جوش در اطراف برش های خود به حداقل برسانیم .

جوشکاری صندلی

هنگامی که قطعه خود را به اندازه کافی به یکدیگر چسباندید ، می توانید شروع به اجرای مهره های جوش در امتداد لبه بالا ، پایین و بیرونی کنید . نیازی به امتحان کردن و جوش دادن با مشعل جوش به لبه آخر لبه داخلی نیست تا بتوانید فیله را ببندید که لوله بسته شود . سطح بالا تقریباً از نظر ساختاری بسیار قوی است زیرا فقط در یک طرف جوش داده می شوند ، اما ما 3 طرف را به هم می چسبانیم تا هنگامی که جوش خود را خرد کنیم سطح صاف باشد .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

نکته: جوشکاری لوله مربعی نازک در امتداد لبه ها می تواند منجر به ایجاد شکاف و سوراخ در مواد پایه شما شود. اگر این اتفاق بیفتد ، بر طرف کردن آن مشکل است . با نوک مشعل در اطراف محیط اطراف خود شکاف ایجاد کنید . این بدان معنی است که شما باید وقت بیشتری را برای سنگ زنی بگذرانید ، بنابراین باید برای اولین بار تنظیمات خود را به درستی انجام دهید .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

جوش های انجام شده را صاف کنید و قبل از اتمامجوش لبه بیرونی حتماً دقت کنید هیچ سوراخی در جوش خود نداشته باشید . این لبه به سرعت می سوزد ، بنابراین تنظیم ولتاژ جوشکاری خود را کمی کاهش دهید . تمام جوش های خود را با چرخ زاویه ، صاف کنید تا بدین ترتیب یک لوله مربعی شکل به شکل مرتب وجود داشته باشد .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

مرحله سوم : ساخت میله های حمایتی ضربدری

برای ساختن تکیه گاه های صلیبی و ضربدری ، ما سه لوله مربعی 12 اینچی مربعی را جوش می دهیم .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

 

لوله عمود را به گونه ای آویزان کنید که فقط علامت پانچ را بپوشاند و با گیره و آهنربا آن را ایمن کنید ، سپس مربع خود را بررسی کنید . هر دو طرف را کامل کنید و مطمئن شوید که میله های شما مربعی هستند .

جوشکاری صندلی

قسمت بالای میله ها را جوش دهید ، مانند آنچه در هنگام جمع کردن رویه صندلی انجام دادیم تا گرما به طور مساوی توزیع شود ، مربع را کنترل کنید و مربع خود را چک کنید.

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

در بالا می توانید جوش های تکمیل شده و همچنین ناحیه تحت تأثیر گرما جوش های تکی را مشاهده کنید. قبل از تکمیل مهره های جوش ، حتماً یک برس سیم فولادی را به سطح مواد خود بزنید .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

برای این جوش ها نیازی به جوشکاری هر چهار طرف لوله نیست. در این آموزش جوشکاری صندلی تصمیم گرفتیم که خال جوش ها را در طرفین اجرا کنیم ، و تصمیم گرفتیم که لبه های داخلی محافظ را پر نکنیم. اگر می خواهید جوش های فیله را تمرین کنید ، آب بندی مواد نازک مانند این یک روش عالی است .

مرحله چهارم : نصب پایه چهارپایه جوشکاری شده

جوشکاری صندلی

پس از اتمام ساخت قسمت های بالای و صلیب ، شما می توانید پاهای قطعه را اضافه کنید. این قسمت از ساخت کمترین میزان جوشکاری است ، اما بیشترین میزان اندازه گیری را نیاز دارد .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

با مربع زدن شروع به کار کنید ، چسبانیدن و جوش دادن پایه ها به بالای کار در این قسمت انجام می شود . مطمئن شوید که جوش های شما در امتداد صفحه های هر طرف و همچنین گوشه ای مربع باشد . فقط لازم است دو ضخامت و دو مهره جوش را در امتداد لبه های بیرونی انجام دهید تا این قطعات از لحاظ ساختاری سالم باشند. هرگونه جوشکاری بیشتر در این اتصالات منجر به سنگ زنی غیر ضروری می شود .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

پس از جوش دادن پایه ها در محل ، میله های صلیبی را به جای خود جوش دهید .

مرحله پنجم : قسمت های حمایتی رویه صندلی

جوشکاری صندلی

آخرین مراحل برای جوشکاری و سنگ زنی این پروژه جوشکاری صندلی ، اضافه کردن تکیه گاه هایی است که سطح بالایی را حفظ می کند.

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

خال های جوش را در امتداد لبه بریده شده از نوار مسطح خود تنظیم کرده ، آن را جوش دهید ، و آن را به قسمت بالایی لوله محکم کنید .

هنگامی که مشعل را در امتداد لبه حرکت می دهید ، آن را به سمت مواد به سمت پایین بکشید .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

باید تنظیمات گرما و خوراک جوشکار خود را برای نازکترین ماده ای که با آن کار می کنید تنظیم کنید . این بدان معنی است که حتی اگر ما با یک نوار مسطح ضخیم تر از لوله کار می کنیم ، اما با استفاده از تنظیمات مناسب برای فولاد 16 ga  از سوزاندن لوله جلوگیری می کنیم .

مرحله ششم : رنگ آمیزی و اتمام کار جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

بعد از انجام تمام مراحل صیقل زنی ، برای اتمام کار آماده ایم . در این پروژه از روش های قدیمی رنگ آمیزی استفاده می کنیم . در زمان های قدیمی تر باید اول از پرایمر استفاده می کردند . اکثر اسپری ها رنگی که امروزه در مغازه وجود دارد ، دارای پرایمر نیز هستند .

جوشکاری صندلی

جوشکاری صندلی

مرحله هفتم : قرار دادن کفی مربعی شکل روی کار

این مرحله مربوط به قسمت های غیرفلزی کار می شود . در این مرحله باید رویه صندلی را قرار دهید و درپوش های پایینی پایه صندلی را قرار دهید . جوشکاری صندلی در این گام تمام می شود .

جوشکاری صندلی

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید . منظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم .

منابع :instructables

2.8 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
درویش

سلام خسته نباشید
لازم دانستم تابپاس زحماتتان بویژه این آموزش بسسسسسسیار عالی و پرمحتوا و ارزشمند صمیمانه از شما تشکر و قدردانی کنم –
بسسسسسسسسسیار عالی
موففففففففففففففففففففففففففففففففففق باشید

مدیر سایت

سلام سپاس

حسن صداقت

خیلی جالب بود از زحماتتون بابت آموزش قدردانی میشه

newadmin

نظر لطفتونه!!