مقالات

جوشکاری دبل پالسی با میگ چیست

جوشکاری دبل پالسی با میگ چیست

جوشکاری دبل پالسی با میگ ، یک فرایند جوشکاری پالسی است که از دو سطح متفاوت برق استفاده می کند. افراد جوشکار همیشه این دغدغه را دارند که عمل جوشکاری را طوری انجام دهند که در کنار کیفیت بالای جوشکاری، هزینه را نیز پایین نگه دارند. از آنجایی که کیفیت همیشه یک دغدغه است، باید استانداردهای لازم برای رسیدن به این هدف مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این ، افراد جوشکار بر روی کیفیت بصری بالای جوشکاری نیز تمرکز می کنند. بسیاری از افراد به دلیل کیفیت جوشکاری، روش TIG را انتخاب می کنند، اما استفاده از روش TIG در مقایسه با روشهای MIG / MAG کارایی پایین‌تری دارد.

جوشکاری میگ مگ چیست

جوشکاری گازهای بی اثر فلز (MIG) / گاز فعال فلز (MAG) به گروهی از فرآیندهای جوشکاری قوسی اشاره دارد که از گرمای تولید شده توسط قوس الکتریکی DC برای جوشکاری فلز در ناحیه اتصال استفاده می کنند. یک الکترود پیوسته (سیم) توسط رول های تغذیه (فیدر سیم) ، تغذیه میشود و به داخل حوضچه جوش داده می شود.

جوشکاری MIG (فلز گاز بی اثر) فرآیندی برای جوشکاری است که در آن قوس الکتریکی بین الکترود سیم مصرفی و قطعه کار تشکیل می شود. در این فرآیند از گازهای بی اثر یا مخلوط های گاز به عنوان گاز محافظ استفاده می شود. جوشکاری MAG از گازهای محافظ فعال استفاده می کند که در درجه اول برای جوشکاری فولادها کاربرد دارد.

جوشکاری MIG / MAG یک تکنیک همه کاره است که برای جوش دادن فلزات ضخیم و ورق های نازک مناسب است. قوس بین انتهای الکترود سیم و قطعه کار زده می شود و هر دو ذوب شده و یک حوضچه جوش ایجاد می شود. سیم هم به عنوان منبع گرما (از طریق قوس در نوک سیم) و هم به عنوان فلز پرکننده برای اتصال جوشکاری عمل می کند.

آیا روش جوشکاری وجود دارد که در مقایسه با روش جوشکاری Tig، ظاهر جوش عالی در کنار کارایی بالا داشته باشد؟

پاسخ این سوال، جوشکاری دبل پالسی با میگ است. جوشکاری با استفاده از روش MIG / MAG با پالس دوبل قادر به دستیابی به سطح بالایی از مهره جوش است. علاوه بر این ، استفاده از تغذیه اتوماتیک سیم بر روی کارایی جوشکاری تأثیر دارد. سازه های جوش داده شده با روش MIG / MAG سریعتر ساخته می شوند ، بنابراین هزینه های تولید کمتر است.

روش MIG / MAG با پالس دوبل امکان تنظیم پالس جریان و تنظیم سرعت تغذیه سیم را فراهم می کند که به موجب آن ظاهر جوش بهبود می یابد.

در جوشکاری با استفاده از روش MIG / MAG با پالس دوبل، پالس های جریان در دو محدوده اتفاق می افتند. مدار متوالی جوشکاری به طور خودکار به دو سطح پالس می پیوندد:گرم به نام I1 و سرد به نام I2.

جوشکاری دبل پالسی با میگ

مزایای استفاده از جوشکاری دبل پالسی با میگ در مقایسه با جوشکاری TIG

  1. جوشکاری با استفاده از روش MIG / MAG با دو پالس سریعتر از روش TIG است.
  2. جوشکاری با استفاده از روش MIG / MAG با دو پالس به همان اندازه استانداردهای ظاهر زیبای جوش مانند روش TIG را بدست می آورد.
  3. جوشکاری با استفاده از روش MIG / MAG با پالس دوبل باعث تغییر شکل های کوچکتر در مقایسه با روش TIG می شود.

در اینجا نمونه هایی از جوشکاری با استفاده از روش های TIG و MIG / MAG آورده شده است که در این بخش به آزمایش های ماکروسکوپی آنها می پردازیم. تصویر اول اتصالات ایجاد شده با استفاده از روش TIG را نشان می دهد ، در حالی که تصویر دوم اتصالات ایجاد شده با روش MIG / MAG را با دو پالس نشان می دهد.

جوشکاری دبل پالسی با میگ

مزایای جوش های میگ مگ پالس دوبل بر جوشکاری میگ مگ سنتی

جوشکاری دبل پالسی با میگ

جوشکاری دبل پالسی با میگ گونه ای از فرآیند جوشکاری متعارف وسنتی MIG / MAG است که در آن جریان، پالس می شود. در ابتدا پالس برای کنترل انتقال فلز در سطح متوسط پایین جریان با اعمال پالس های جریان بالا با مدت زمان کوتاه ارائه شد. این چرخه شامل اعمال جریان پالس تکرار شده بر روی یک جریان ثابت پس زمینه است:

مجموعه های جوشکاری مدرن، استفاده از دامنه وسیعی از دامنه های پالس ، مدت و شکل موج را در فرکانس های چند هرتز تا چند صد هرتز مجاز می دانند. دامنه و مدت زمان پالس بهتر است برای ذوب و جدا شدن یک قطره واحد از قطر همان / کمی کوچکتر از سیم الکترود ترکیب شود. انتخاب پارامترهای پالس برای سرعت تغذیه سیم مشخص یک عمل پیچیده است. ارتفاع و مدت زمان پالس تابعی از ترکیب سیم ، قطر و به میزان کمتری ، ترکیب گاز محافظ است. این امر منجر به ظهور مجموعه های جوشکاری سینرژیک شده است.

مزایای اصلی جوشکاری دبل پالسی با میگ عبارتند از:

در جوشکاری میگ مگ پالسی، این اجازه داده شده است تا از جوشکاری روان و بدون پاشش در جریان های متوسط (50-150آمپر) استفاده شود.

پالسی بودن می تواند عملیات اسپری کردن را از طریق و تحت انتقال های طبیعی (180 تا 220 آمپر برای سیم های فولادی ملایم 1 تا 1.22 میلیمتر) از حالت عمیق تا اسپری کردن در جایی که انتقال کروی بصورت طبیعی اتفاق می افتد، وسعت بخشد،

انتقال پالسی در میانه راه انتقال اسپری گونه و مکانیزم انتقال عمیق است که می تواند خیلی سرد باشد (به دلیل قوس زدن غیر مداوم ؛ قوس به طور موثر در بین هر چرخه ذوب شدن “خاموش می شود”). این امر آن را برای جوشکاری مقاطع ضخیم تر در جایی که گرمای بیشتری مورد نیاز است اما انتقال اسپری برای آنها بسیار داغ است ، ایده آل می کند.

MIG پالسی اجازه جوشکاری با سرعت رسوب بالاتر را در همه موقعیت هایی که انتقال غوطه وری یا اسپری قابل استفاده نیست ، می دهد.

موارد کاربرد جوشکاری میگ پالسی چیست

از جوشکاری پالسی MIG می توان برای جوشکاری آلومینیوم ضخیم و باریک استفاده کرد. در بخشهای ضخیم تر ، این امر به حداقل میزان خرابی جهت جابجایی مجدد قطعات کمک می کند – فرآیند تولید یک گودال جوش خنک تر از یک فرآیند انتقال اسپری سنتی تولید می کند ، و آن را در همه موقعیت ها قابل استفاده می کند.

منابع : basemetalpulsed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *